Fungsi Menu

Kategori

warna kulit

gaya rambut

jantina

Sentimen

Versi

Emoji adalah piktograf jenis teks, yang berbeza dengan gambar dan emotikon. Ia dapat digunakan di mana sahaja teks dimasukkan, kerana itu adalah jenis teks itu sendiri . Keluaran Emoji 13.1 terbaru mengandungi 1816 emoji berasingan (statistik ini tidak termasuk emoji yang terdiri daripada pelbagai emoji dan warna kulit yang lain).

Emoji boleh dipaparkan di platform yang berbeza, tetapi gayanya akan berbeza:

Ini pertama kali muncul di Jepun, dan mereka menyebutnya "绘 文字 (Bahasa Jepun: 絵 文字 / え も じ emoji)", yang diciptakan oleh Shigetaka Kurita dan terkenal di rangkaian global dan pengguna telefon bimbit. Kira-kira 90% pengguna dalam talian di seluruh dunia menggunakan emoji dengan kerap, dan 6 bilion emoji dihantar setiap hari. Muzium Seni Moden di New York menyenaraikan emoji sebagai koleksi tetap, termasuk 176 emoji yang dilahirkan pada tahun 1999.

Tujuan asal mencipta Emoji adalah untuk membuat ekspresi orang lebih pelbagai dan menarik. Ia berkembang menjadi lebih seperti bahasa baru dan mempunyai daya tarikan tersendiri. Ia dapat dilihat di mana-mana dalam sembang dalam talian harian kita. Dengan menggunakannya, anda dapat memahami emosi di sebalik garis teks, dan bahkan emoji dapat meluahkan perasaan kita sekarang.

Unicode Consortium akan melancarkan banyak emoji baru setiap tahun. Selagi anda mengemas kini sistem operasi anda pada waktunya, anda boleh memaparkan emoji baru dan menarik ini dengan lebih baik.

Pada masa akan datang, penggunaan emoji akan menjadi semakin meluas, yang juga menjadi trend. Sekiranya anda ingin mengetahui lebih lanjut mengenai makna dan pengetahuan berkaitan emoji, sila beri perhatian kepada EMOJIALL!